Chiang mai 3

5 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend rustig begonnen met een ontbijtje en een duik in het zwembad! Wat de jongens betreft kon het niet beter worden, maar wij vonden toch echt dat er Ook nog een cultureel uitje bij hoorde. Niet dat de jongens niet in beweging te krijgen waren want naast het stoeien in het zwembad is ook het jagen op Thaise pokemon helemaal hot!! Regelmatig moesten we langs een pokestop en rondjes lopen om eieren uit te broeden! Om half 1 zijn we vertrokken met de chauffeur zonder tanden. Hoewel toen hij ons toelachte zagen we hier en daar nog een tand zitten. Hij zou ons voor een vast bedrag naar de bekendste tempel van Chiang Mai brengen. Deze ligt ongeveer 40 minuten buiten de stad op de gelijknamige berg. " de Doi Suthep" De weg er naar toe is spectaculair en de rijstijl van onze chauffeur was hierbij formule 1 waardig! De jongens genoten van zijn pittige rijstijl en het goede bochtenwerk!
De tempel is te bereiken via een trap van 309 treden met 2 draken/ slangen langs de zijkant. We hadden ze al weer gespot op de parkeerplaats! De bussen vol met chinezen en japanners! Gewapend met hun selfiesticks namen ze een groot gedeelte van het heiligste der heiligen in beslag. In hele groepen onder aanvoering van hun gids werden overal foto' 's gemaakt! De tempel was desondanks weer indrukwekkend, met veel pracht en praal, goud en bling bling!
Er was in de buurt nog een andere tempel" de secret of hidden temple" Toen we de jongens overtuigd hadden dat dit echt voorlopig de laatste tempel zou zijn moesten we onze chauffeur nog vragen. Voor 100 Bath extra wilde hij hier wel langs rijden, hoewel erg blij keek hij niet.
Het was een prachtige tempel verstopt in een jungle-achtinge omgeving! Alleen nog maar ontdekt door een aantal alternatievelingen met bijbehorende dreadlocks, yogabroeken en gitaar. Ik moet eerlijk bekennen de tempel en de omgeving straalden een serene sfeer uit.
Hierna vervolgden we onze weg terug naar het hotel, waar we weer even konden chillen voordat we om 19:00 uur zuiden opgepikt door de shuttle bus, die ons naar de Night Bazar bracht. Een overdekte markt met de meest uiteen lopende producten en vooral souvenirs! De jongens scoorden al direct een leuk Shirt, een tas, armbandje en nog wat andere Thaise niemendalletje volgden. Er was ook een open terras, waar gebraden krokodil werd aangeboden. Voor 17, 50 hebben we met z'n 5en hier gegeten, met drinken en bier. En, nee geen krokodil. Ondertussen werd er steeds reclame gemaakt voor een "ladyboyshow" die om 21:30 zou beginnen. Na een kleine aarzeling zijn we hier naar toe gegaan, hoewel onze jongste zich er wel wat ongemakkelijk bij voelde. We hadden ook geen idee wat we konden verwachten.
Uiteindelijk was het een heerlijk "foute show" in de trant van toppers in concert" Toch wel verwarrend, de soms bloedmooievrouwen die even later zonder pruik ineens jongetjes bleken. OS de duidelijk mannelijke types, die met heel veel make-up een over de top Tina Turner playbacken. Gelukkig zaten we niet op de eerste rij, want dan was je de lul! Ook onze mannen waren populair bij de ladyboys, ze kwamen er dan ook niet onderuit om even een lekkere zoen op het wang te krijgen. Waarbij de desbetreffende " dame" op het laatste moment het hoofd draaide en ze vol op de mond werden gezoend. Ook nog een tik op de billen en onz e mannen konden er weer tegen. De rode taxi stond al klaar om in te springen, naar het hotel, waar we al weer snel de slaap te pakken kregen, met mooie dromen.

1. Baukje:
    5 juli 2018
    Ha, Ha, machtig. Weer genieten van jullie verhaal!
  2. Yta:
    6 juli 2018