Koh Samet 2

15 juli 2018 - Koh Samet, Thailand

Goh, wat slapen we lekker onder de Thaise sterrenhemel. Nachten van 9 uren of meer zijn meer regelmaat dan uitzondering. En dan nog vinden we het feit dat we maar tot 10 uur kunnen ontbijten, van de zotte. We kunnen ons goed " del jaan". Na wederom een heerlijk ontbijtje geserveerd door ons ietwat onzekere Thaise jongeman die bibberend onze glaasjes bijvuld met water en jus (we doen echt heel aardig tegen hem) besluiten we naar het golvenstrand bij het luxe resprt aan de westkust van het eiland te gaan. Daar zijn we gisteren ook geweest en naast de immense golven die er de kustlijn tarten, zaten de strandstoelen daar voortreffelijk. . Op de scooters, volgepakt met kleding, etem, camera' 's en digiboeken vleiden we ons neder op de houten stretcher. De jongens waren net bezig hun 5e golf te trotseren toen een medewerker van het resort me vroeg naar ons kamernummer. Ik kon hem dat natuurlijk niet geven waarop we vriendelijk werden verzocht het terrein te verlaten... Privat. Noodgedwongen moesten we onze spullen weer pakken en op de scooter (Rudmer vindt dat helemaal niet erg, "No, wenear gean we wer?" ) vervolgen we onze weg,. Stranden zat! Na 10 minuten rijden vinden we een strandje waar we op de " tips Thailand" - site ook al het nodige hebben gelezen. Voor een euro (40 baht) een stoel gehuurd zodat na deze zware inspanning van het vinden van dit plekje, het relaxen zich hier kon voortzetten. Mooie golven, een karakteristieke dam de zee in, en een heerlijk eettentje met een voortreffelijke club sandwich vervolmaken het geluk. Chille hippie vibe
Na een vijf uurtje bij ons huisje zetten we koers naar een van de vele strandtenten. We nemen plaats bij de tent met de minst opdringerige verkoper en worstelen ons door de immense menukaart... Wat een keuze! Iedereen heeft redelijk snel een keuze gemaakt maar het valt op dat Pieter met een gelukzalige glimlach wat voor zich uit zit staren en zo nu en dan zijn mobiel checkt. In stilte verteld hij dat één van de drie Thaise dames aan de tafel naast ons een Tinder-match is. Zij wil hem maar hij weet het nog niet zeker. Aan het gegiechel aan de andere tafel af te lezen weten ze het ook. Het komt niet tot interactie tussenbeide of het moet via het wereldwijde web zijn. Na het eten gaan we naar het resort maar de jongens hebben andere plannen. De wedstrijd (om 1uur ''s nachts) tussen Engeland en Kroatië moet in de kroeg bekeken worden. Na het maken van een dozijn afspraken waar de jongens stilzwijgend mee instemmen, laten we ze gaan. Resultaat om 3 uur' 's nachts is dat Rudmer en Hette na lang rondhangen weer thuis zijn maar Pieter gehoor geeft aan de avances van zijn Tinder-chic en het iets later maakt. Kroatië door.