Chiang-mai - Nachttrein

11 juli 2018 - Koh Samet, Thailand

Wij avondmensen veranderen langzaam naar ochtensmensen. S' avonds vroeg naar bed dan weer een lekkere lange nacht gemaakt, vooruitziend op de rit in de nachttrein. Vandaag voor 12 uur moest de kamer leeg zijn, maar we mochten de bagage nog wel in de hal stallen. We hadden eigenlijkniet zoveel zin om nog een tempel te bezoeken, dus Anne had een ander leuk uitje bedacht. Een bezoek aan een 3 D museum. Geen idee wat we moesten verwachten. De chauffeur zonder tanden stond ons al weer op te wachten, dus toch maar weer in zijn bus gestapt. Overigens wel voor de laatste keer  want hij werd bij elke rit chagrijniger omdat we geen ellenlange rondritten meer wilden. Zelfs bij het museum liep hij met ons mee naar binnen. We hadden geen idee waarom. In het museum moesten we een app downloaden op onze mobiel. We konden hiermee alle 3D illustratie op de muur fotograveren met ons zelf er op zodat het leek dat wij deel van de illustratie werden. Dit leverde leuke hilarische plaatjes op! Na die tijd nog even wat in het restaurant gedronken. Er waren vooral Thaise of Japanse toeristen die letterlijk geen woord meer met elkaar wisselen en alleen maar naar hun schermen staren! Wat een rare ervaring is dat! Anne werd er    recalcitrant van en begon wat op de tafel te trommelen en te slaan om ze wakker te schudden! Dit vonden de jongens dan weer wat genant! Zelfs bij luid gerommel zagen ze niet op of om. Terug in het hotel hadden we nog tijd om onze frisgewassen kleding op te halen, een lekkere duik te nemen en nog een maaltijd te nuttigen, besteld bij een lieftallige Thaise serveerster in het hotel. Hét meisje snapte jammer genoeg helemaal niks van het Engels en onze eenvoudige bestellingen. Ze keek ons aan met grote ogen aan, bang voor elke bestelling. Toen ze hulp kreeg  van een ober lukte het toch  om op tijd de bestelling af te leveren. Nu moesten we ons ook haasten om door de spits op tijd bij de nachttrein te komen. Scheurend door de stad namen we afscheid. Weer een gedeelte van onze reis afgesloten, maar wie weet komen we hier ooit terug. De trein stond al klaar, we konden ons direct instaleren. De bedden waren nog niet opgemaakt zodat we eerst konden zitten en de buitenwijken en het landschap aan ons voorbij konden zien gaan. Het waren pooltemperaturen in de wagons, zodat we direct onze lange broeken, vesten en sokken aantrokken om wat warm te blijven. Ondertussen stond er een DVD aan van de Thaise Jan Vaine, die er lustig op los pingelde. Jammer genoeg hadden ze hem op de herhaal toets gezet! Al vrij vlot kwamen ze de bedden opmaken, zodat we weer vroeg onder de wol konden. Voor 7 uur zouden we in Bangkok aankomen!