Chiang mai 2

4 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Precies op schema arriveerden we op het station van Chiang Mai waar de hordes chauffeurs ons al weer op stonden te wachten. Uiteindelijk was de chauffeur met het slechtste gebit, de gellukkige. Binnen 20 minuten werden we afgezet voor de poorten van het Chiang Mai Gate hotel. Weer met zwembad, weer met airco, weer met luxe ontbijt, het kan allemaal niet op. Omdat we pas om 14 uur konden inchecken hebben we eerst een heerlijk ontbijtje genuttigd waarna we van een frisse duik in het zwembad genoten. Tot een uur of één hebben we bij het zwembad vertoefd. Toen konden we al de kamers betreden. Hier ons even lekker opgefrist en toen op pad. De jongens wilden graag even shoppen dus de chauffeur bracht ons naar de shopping plaza, dicht bij het vliegveld. 5 verdiepingen vol kleren, eettentjes en hi tech apparatuur. Volgens ons waren er meer verkopers dan kopers, maar gelukkig vermaakten die zich zelf met het apathisch staren naar hun eigen schermpje. Na dagen achtereen Tai food zijn we ons hier te buiten gegaan aan een onvervalste Mac Donalds maaltijd. Gezien de moeite die ze had met het invoeren van onze bestelling denken wij dat dit de grootste bestelling van de week was. Lekker even. We hebben de jongens maar even hun gang laten gaan in dit immense complex om elkaar na een uur bij het gigantische aquarium weer te ontmoeten. Ook wij hebben weinig gekocht (kijken, kijken, niet kopen). We hadden zin in koffie dus met z'n vijfen als haringen in een tuktuk terug naar het centrum waar we na een uur slenteren nog niet de juiste koffiebar hadden gevonden. De stadsjungle van Chiang Mai had nog allerlei geheimen die ze niet wilde blootgeven. Dan maar de taxi naar het andere eind van de stad waar we weer als kippen zonder kop rondliepen, op zoek naar gezelligheid en een pilsje, want de koffietijd was inmiddels voorbij. Uiteindelijk toch nog een TripAdvisor recommended restaurantje gevonden waar wij alleen chiang biertjes bestelden voor ons inmiddels zeer dorstige kelen. Pieter had nog een leuk "drankspelletje/raadsel" voor ons en weer verkwikt lieten we ons weer richting hotel vervoeren. Ons hotel bleek wel in een erg leuk straatje te liggen met allerlei leuke barretjes en eettentjes... We hadden ons dus een aantal uurtjes slenteren kunnen besparen. Weer heerlijk gegeten voor geen geld bij een tent tegenover het hotel, waar een delegatie Tha en Zweden klaar zaten voor de wedstrijd Zweden Zwitserland. De sfeer zat er dus goed in. Het personeel was top! De kok kwam nog even langs of het naar tevredenheid was geweest  en dat was zeker het geval. Halverwege de wedstrijd vielen de eerste ogen alweer bijna dicht! Het nachtleven van Chiang Mai was dus nog niet helemaal aan ons besteed. Een aantal mannen heeft nog wat van de wedstrijd kunnen zien, maar voor de rest van ons ging het licht uit!

1. Baukje:
    4 juli 2018
    Wat in geweldige avonturen. Moai om it sa mei te beleven. Besteat de avond(nacht)markt ek noch in chiang mai? Der koest tig jier werom moaie souveniers keapje. Groetnis en nog in soad plesier!