Koh Samet 1

14 juli 2018 - Koh Samet, Thailand

Vandaag heerlijk uitgeslapen in ons airco gekoelde huisje met tuinzicht. Het ontbijt grenzend aan het strand geeft ons een ongekend luxe gevoel! Vandaag wilden we maar wat rustig aandoen. Maar met 3 Testoreron bommen valt dat soms niet mee! Zelfs op een tropisch eiland willen ze na Een uurtje luieren weten wat we nu weer gaan doen! Het middel om je hier op het eiland voort te bewegen is de scooter! Dus die moesten er komen natuurlijk. Ik wilde wel bij Anne achterop dus er werden 4 scooters gehuurd. Ze keken niet op leeftijd of ervaring dus ook onze Rudmer kon heerlijke eiland rondscheuren. Zonder helm wel te verstaan. Want die hadden ze niet! Je zag op dit eiland dan ook scooters met 3 of 4 mensen, met baby' 's, peuters en jongetjes van een jaar of 8. En als je eigen mannen daar tussen scheuren zonder helm is dat soms wel wat stressvol! De hoeveelheid waarschuwingendie ze van mij naar hun hoofd hebben gekregen ging bij de jongens waarschijnlijk het ene oor in en Het andere oor weer uit! Er werd vooral gesproken over pull ups en gas geven poar neemn. Dit laatste gebeurde trouwens niet wanneer we op de scooter reden. Het eiland was overzichtelijk! Oftewel niet groot. Er was een weg naar het zuidpunt waaraan verschillende weggetjes lagen waar de strandjes aan lagen. Het uitzichtpunt vanaf dezuidpunt was fantastisch! De jongens werden zittend op de rotsen bijna weggeslagen door de fikse golven! De verschillende strandn die we bezochten hadden allemaal weer een ander sfeertje. Soms heel luxe en soms beetje backpack sfeertje. S' avonds hebben we bij het hotel gegeten! S' avonds wilden we bij het huisje de wedstrijd Frankrijk België kijken, dus zijn we maar niet meer het dorp in geweest! Jammer van onze zuiderburen!