Fietstocht door Bangkok

26 juni 2018 - Bangkok, Thailand

Na een heerlijk nachtje van een uurtje of 11 vanochtend gestart met een ontbijtbuffet. Hierna was er  nog tijdom te relaxen in het zwembad voor we onze fietstocht door het hectische Bangkok gingen ondernemen. Met Pieter als onderhandelaar gingen we een  een tuktukje regelen die ons  in een oogwenk naar de Grashopper bike tours  bracht. Daar gekomen stonden onze fietsen alop ons te wachten.. Zelfs al aangepast aan de verschillende lengtes, zodat ook Anne comfortabel kon fietsen.  Onze gids Tammy voorop en wij er achteraan. Links rijdend door een zeer hectisch Bangkok leek een hele uitdaging. Maaral snel dookTammy dekleine steegjes in waar hetware Bangkok aan ons Werd geopenbaard. Prachtige smalle steegjes waar de doorsnee Thai lag te slapen,of vooral aan het eten waren.  Vriendelijke, lachende mensen. We zijn door markthallen gefietst waar mensen hun koopwaar hadden uitgestalt en bezochten een Thais- chinese  tempel waar we pas na een ritueel van het branden van wierook stokjes naar binnen mochten. We werden ingeweid in de verschillende gewoontes. Blootvoets moesten we de tempel betreden, ze deed voor hoe we de enorme gouden Boeddha moesten vereren die door de koninklijke famile was geschonken. We mochten 3 keer op een gong slaan. En tot slot mochten we iets wensen en werd door middel van onze geboortedag en een bijbehorende kleur ons een potje met houtjes overhandigd. We moesten hier net zolang mee schudden tot er een houtje uitviel die onze toekomst voorspelde. Dit pakte nietvoor iedereen goed uit! Alleen Anne kreeg alleen maar voorspoed. De rest had vooral op financieel gebied niet zoveel geluk. De fietsroute was inclusief een boottocht. De fietsen werden opeen longtailboot geladen en vervolgens vlogen we langs de iets vervuilde rivier waar de krotten die erlangs stonden bijna op instorten stonden. De jongens vonden ook  de erg magere katertjes erg indrukwekkend, dit herrinnerde hun aan Pillie en Puma, die thuisop hun wachten. Na de fietstocht hebben we het stof en de smog afgespoelt  in het zwembad. S’ Avonds zouden we gaan eten in een door Pieteraangeraden eettentje. Dit was een authentiek thais restaurantje dit wilde zeggen.. formicatafeltjes en nTL verlichting. Langs een smalhouten trapje naar boven. Waar een klein huiskamertje wasgevuld met thaise mensen. Naar ons idee vol, maar er werd  een soort bedstee open gegooid waar nog 2 tafeltjes stonden waar we konden zitten. Deairco kwam aan. Mijn verwoede pogingen om door middel  van  gebaren voet slecht  Engels sprekende vrouwtje duidelijk te maken dat wat we wilden en dat we het niet te pittig wilden werd door de rest van de groep met wat medelijden bekeken. Ze vonden het maar een gênante vertoning. Google translater werd erbij gepakt en ze snapte het.  Waar is de tijd geblevenn van het handen en voeten werk. Het bier werd gebracht in eenplasic zakje . Geleverd met 5 plastic bekers met rietjes. Het eten was ook echt lekker, en dat inclusief bier voor maar 6 euro per Persoon. rennend doorde moessonregen zijn we in een backpackershostel beland waar onze jongens natuurlijjk helemaalop hun plek waren, maar waar wij oudjes ons toch een beetje ongemakkelijk voelden! Toch leuk om te zien hoe Pieter hetafgelopen half jaar zijn avonden heeft doorgebracht...